مراسم اهدای جوایز دومین دوره جایزه ادبی بهمن با حضور شماری از نویسندگان کتاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی ایام کرونا در لایو اینستاگرام خانه کتاب نشر دف برگزار شد.

دومین دوره جایزه دف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راوابط عمومی نشر دف ، ۲۰ داستان‌ کوتاه از بیست شرکت‌کننده، در دومین کتاب این مجموعه با عنوان «آدم‌های بدی که ما هستیم» توسط نشر دف به چاپ رسیده، و از روز چهارشنبه (۴ تیرماه) در کتابفروشی های سراسر کشور عرضه شده‌است.

دبیر جلسه سرکار خانم فرزانهکرمپور، نویسنده و بنیان‌گذار جایزه ادبی بهمن، از افزایش صد در صدی شرکت‌کنندگان نسبت به دوره پیش خبر داد. به گفته وی در این دوره شرکت‌کنندگانی از جوانان نُه ساله تا هشتاد ساله! از شهرهای مختلف ایران، و حتی ایرانیان مقیم در سایر کشورها نیز وجود داشتند.

حمیدرضاشعبانی مدیر نشر و کتابفروشی دف، گزارش سلسله‌ای از وقایع و مشکلات تاریخی پیش آمده در سال گذشته و امسال را که منجر به تعویق چاپ کتاب و برگزاری مراسم در ماه تیر شد را برای نویسندگان حاضر یادآوری و ارائه کرد. ‌او همچنین از تمام شرکت‌کنندگان و قدرت قلم نویسندگی ایشان، حتی نویسندگانی که در یک رقابت فشرده داستان‌های‌شان به مرحله چاپ نرسید، قدردانی کرد.

در ادامه مراسم، به بیست نویسنده برگزیده و داستان‌اولی، نسخه‌های کتاب چاپ شده­ اهدا گردید و نفرات اول تا سوم، ضمن دریافت جوایز نقدی،  لوح تقدیر خود را به شرح زیر دریافت کردند:

۱- آقای محسن مرادی نفر اول (برنده لوح طلا) برای داستان حذف شده‌ی  تَه این جاده... (که البته در ممیزی وزارت ارشاد حذف و داستان "معدنچی‌ها" جایگزین آن شده)  

۲- آقای غلامرضا فولادوندی نفر دوم (برنده لوح نقره) برای داستان  چرا فاطی خودش را کشت؟ (که متأسفانه این داستان نیز توسط وزارت ارشاد حذف و داستان "محلول ضد موش" جایگزین آن گردیده است)  

۳- سرکار خانم حدیث ناظری نفر سوم (برنده لوح برنز) برای داستان  خدا لعنت کند فتاح را 

همچنین متولیان جایزه ادبی بهمن از مژگان خاکی، یکی از بیست نویسنده برگزیده یاد کردند که نام کتاب از نام داستان او برگرفته شده‌است.

مهلت ارسال داستان‌ برای شرکت در دوره سوم جایزه ادبی بهمن، به نشانی دبیرخانه، حداکثر تا پایان شهریورماه جاری اعلام گردید. شرکت کنندگان ادوار قبل که داستان‌های‌شان تا کنون چاپ نشده است هم می‌توانند در دور جدید شرکت کنند.

کد خبر 526929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha